söndag 30 september 2012

Söndagskul.

Har haft en mycket givande dag idag.
För första gången har jag stått på ett "jippo" (kan man väl kalla det) och visat upp vad jag kan inom blommbinderi och dekorationer.
 
Det var hos Åse som driver butiken Liten och fin här i Bålsta.
Vi var flera kreativa personer som visade upp oss. Vissa sålde också sina alster/produkter.
 
Nya kontakter har knytits och det är ju alltid kul.
 
Här är lite bilder av vad jag visade....
 
 
Höstlig dekoration i form av äppellyktor och murgröna.

Ett förslag på hur man enkelt kan dekorera tallriken till fest. Tema höst.

En liten nätt bukett (näbbukett, dopbukett....).
Krysantemeum, vit hortensia, vit prärieklocka. Bundet med jutesnöre.

Höstfärger.
Stor mörkröd krysantemum, gul-röd krysantemum, spiréablad, pionblad.

Brudbukett i höstfärger.
Gul-röd krysantemum, röda rosor och murgröna.
Bundet med juteband.

En liten gräddbakelse :)
En stor vit hortensiablomma, några ljust rosa-vita rosor och några spiréablad.
Ett ljusgrönt band runt skaftet.

Brudbukett i vitt och grönt.
Ljusrosa-vita rosor, vit prärieklocka, kärleksört (som ej riktigt slagit ut, utan ff är väldigt grön), pionblad runt om.
Bundet med ett beige-brunt sidenband runt stjälkarna.
Nu lockar soffan väldigt mycket.
Tror jag ska slappa rejält under kvällen som återstår.
Tjingeling!
 


3 kommentarer:

JennieS sa...

Duktiga du! Jag försökte mig på en blomsterihopsättning i oasis till igårkväll då vi skulle ha middag. Jag gillar rufsigt men det blev liksom BARA rufsigt... Behöver mer blommor i trädgården så man kan plocka och prova en massa kombinationer - kul är det iallafall!

Tina T. sa...

Duktiga, duktiga du! Måste nog gifta om mig så du får göra en bukett till mig:)

Christina sa...

Åh jag älskar den sista buketten!! Jag som mest ogillat kärleksört inser att denna lilla raring måste få en plats i min trädgård ;-)
Mycket fina alster!
Kram C