måndag 23 januari 2012

IKEA

Sitter och planerar ett besök till IKEA imorrn.
Skriver en lista på det jag "behöver" köpa.
Det är mest smågrejer, förutom ett litet barnbord till Albins rum.
Kollar runt på IKEA´s hemsida och börjar längta efter allt jag skulle vilja ha men som jag inte har plats för.
Bland annat denna fotölj, "Storsele". Tycker den är så underbart fin men har verkligen ingen plats för den.


Bilden har jag lånat från IKEA-bloggen Livet Hemma.

Vill också ha ett vackert matbord med tillhörande vackra matstolar och en tjusig lampa ovanför.
Men vart det ska stå har jag ingen aning om.... Kanske jag kan be barnen dela rum, så kan vi göra om det ena till matrum?? Nä, kanske inte ;)
Eller kanske slänga ut soffan (som katterna ändå bara envisas med att klösa på) och köra på matplats där istället??? Nä, skulle nog inte maken gå med på. Kan ju hålla med om att det är skönt att sjunka ner i soffan på kvällen iof :)


Anyhow.... Vill förändra lite hemma just nu. Hänga om lite tavlor, piffa lite här, piffa lite där....
Är t o m sugen på att göra en rejäl storstädning. Haha.... har ni hört va!? Det är ju ord man sällan tar i sin mun... "lust att städa".
Ska skriva klart min lilla shoppinglista nu och drömmer vidare under tiden.
See ya!

Inga kommentarer: