torsdag 2 juni 2011

Tjejkväll

Hade en jättetrevlig kväll igår med 4 "gamla" tjejkompisar.
Vi blev kompisar när vi började högstadiet, alltså när vi var 13 år.
Och nu är vi.... äldre ;)
Vi blev chockade när vi räknade efter hur länge vi känt varandra.
Några kände varandra redan sedan låg- och mellanstadiet.
Hua...tiden går.
Jag grillade kyckling med citroner till.
Ett superenkelt recept och supergott blir det. Receptet finns här.


Fick en underbart fin blomma av tjejerna.
"Plättar i luften" brukar jag kalla den här sortens blomma.

När jag ändå är inne på blommor så måste jag lägga ut en bild på buketten med liljekonvaljer som står och doftar underbart i vardagsrummet.
Såg att några börjar vissna lite, så jag får ge mig ut och plocka några till. Kanske imorrn.
Det finns så otroligt mycket vackra blommor nu på försommaren.
Syréner, liljekonvaljer, pioner...
Köpte några sommarblommor igår som idag eller imorrn ska ner i krukan/hinken som står på trappan. Där är det just nu penséer fortfarande, men nu är tid för vårblommorna att lämna plats för sommarblommorna.
Det är mycket "blom-snack" här i bloggen på senaste tiden, men det går liksom inte att låta bli när naturen erbjuder alla dessa vackra och ljuvligt doftande växter.

Inga kommentarer: