onsdag 13 april 2011

Trött morsa som inte alltid orkar bry sig

Skickade Oskar till dagis idag med onamnade nya stövlar och springskor. Kom på det när vi var klara för att sätta oss i bilen, så då sket jag helt enkelt i det... Fy mig!!

Onsdagar är matsäcks-dag för Oskar. Dom går till skogen och ska ha lite mellanmål med sig dit. Oskar ville ha O´boy och macka idag. Har termosmuggar hemma och förra gången han hade en sån med sig så läckte den. Upptäckte att den andra, som han fick med sig idag, också läckte i locket. Suck....
Ny och bra och tät (!) flaska är påväg med posten hem till oss och jag hade hoppats vi skulle fått den redan men ok då, tills den kommer så får dagisfröknarna klaga på vårt bristande mugg- och flask förråd.

Ska försöka arbeta upp orken till eftermiddagen då det är drop-in-fika på Oskars dagis.
Jag är verkligen inte på topp idag. 2 nästan sömnlösa nätter p g a Albin som vaknar av täppt näsa stup i kvarten och jag själv har rethosta som håller mig vaken däremellan.

3 kommentarer:

Madde sa...

Hoppad att du får sova lite mera och att morgondagen blir bättre.
och jag lovar att dagis överlever läckande flaskor och omärkta kläder någon dag eller två.

Kram kram M

Annaomlivet... sa...

Tycker det är mys med deras skogspromenader! Vilken tid brukar de ge sig ut?

Krya på och pigga på er nu, i helgen ska det bli finväder! Kram

Lycklig fru sa...

Madde: Ja, dom verkar ha överlevt dagen trots läckande mugg och omärkta springskor ;)

Anna: Dom ger sig iväg kl 9 varje onsdag.Men idag hade dom passerat ett rolig lekpark och stannat där och käkat matsäcken. Skogen kom dom aldrig till :)