tisdag 8 februari 2011

Listan - dag 29

Mina ambitioner.

Nu fick jag mig en riktig tankeställare. Låter det fruktansvärt tråkigt att säga att man inte har några ambitioner?? Eller...ja, vissa ambitioner har man väl men när jag hör ordet så tänker jag först på att det har med yrkeslivet att göra. Att jag skulle ha ambitionen att skapa karriär inom något yrke.
Men någon ambition att göra karriär har jag inte.
Jag kan i så fall snarare säga att min ambition är att jobba med något jag trivs med och bli duktig på det jag gör. Men jag behöver absolut inte klättra på någon så kallad karriärsstege.

Sen finns ju självklart ambitionen att ge mina barn en bra uppväxt. Att stötta dom i deras framtida val. Att ge dom ett tryggt och kärleksfullt hem där dom alltid ska känna sig välkomna.
Det är min största ambition i livet.

1 kommentar:

Madde sa...

Låter som bra ambitioner tycker jag, men visst är det konstigt att man förknippar det ordet med karriär för det gör jag oxå.

Mina ambitioner i livet är faktiskt oxå att ge mina barn en bra uppväxt och det är ju ingen liten uppgift i livet egentligen.

Kram kram Madde