måndag 31 januari 2011

Listan - dag 21

Ett annat ögonblick

Det får bli ett ögonblick som hände mig för bara några dagar sedan.
Jag stod på en stor parkering utanför ett stort möbelföretag. Hade varit dit och shoppat lite, jag och Albin.
Hade precis kommit ut till bilen och skulle plocka in varor och barn och barnvagn i bilen.
Jag hade precis satt in Albin i bilen och ska plocka in resten när en annan bil stannar och svänger upp mot min bil.
Jag tror först att den ska backa eller vända eller så.... Men icke! Den ska parkera till vänster om mig. Men där står redan en bil. Vi står ganska brett isär eftersom det är så kallad familjeparkering, men inte så brett att det går in en annan bil emellan.
Jag bara stannar upp i det jag gör och tror att personen i fråga ska bromsa när den inser att den är för nära min bil. Men det gör personen inte. Ska helt ärligt säga att det var en gammal gubbe som körde. Och för mig även kallad GUBBJÄVEL numera.

Han kör först på barnvagnen, som jag ej fått in i bilen än. Sen kör han in i och repar min bil.
Jag viftar och skriker och gubben backar då sakta bakåt, och bakåt, och bakåt. Tills han backar in i en annan bil.
Han börjar då köra igen, som att han ska åka till en annan plats. Då springer jag fram och knackar på han ruta och han öppnar dörren. Efter en jäkla massa munväder från mitt håll och noll reaktion från gubbens håll (hans kommentarer var bara: "visa vart jag kört på dig" och "sluta bråka") så drar han igen dörren och åker. Inget namn, inget förlåt, INGENTING!
Jag har tack å lov så pass mycket närvaro ändå att jag hinner ta regnr.

Ringer först Uffe, och just i det ögonblicket när han svarar så inser jag vad som kunde hänt och börjar storböla. Tänk om Albin legat i vagnen när GUBBJÄVELN körde på den!!!

Efter samtal med polis och försäkringsbolag så är jag sååå arg! Blir fortfarande arg när jag skriver detta.

2 kommentarer:

Annaomlivet... sa...

Å jag när jag läser... o då var jag inte ens med...

kram på dig!

Sandra sa...

Vad är det för idioter som kör på våra svenska vägar?! Hoppas för guds skull att polisen får tag i honom! Och vad är det för attityd?! Nonchalanta gubbjävel! Jag blir fly förbannad när jag läser. Vilken tur att du fått in Albin i bilen iaf.