söndag 30 januari 2011

Listan - dag 20

Den här månaden

Januari. Den fattigaste månaden på hela året :-)

Årets första vecka startar som alltid med en del födelsedagsfirande. Min morfar fyller år på nyårsdagen, min mamma på trettondagsafton, Oskars kompis Daniel den 9:e.

Vi har sedan mellandagarna målat lite tak här hemma. Nu, äntligen, så är alla våra tak vita. Så mycket fräschare än träfärgen och gipsskivor.
Vi har i och med målningen inte sovit i vårat eget sovrum sedan mellandagarna. Nu längtar jag fruktansvärt mycket efter att flytta in våra sängar dit igen och då kan vi också börja ställa i ordning Albins rum (där vi sovit nu).

Hela hemmet ser ut som ett bombnedslag sedan jul/nyår. Vore nice att kunna göra en storstädning nu och samtidigt få in lite vårkänsla i hela huset.
Nu längtar jag så fruktansvärt mycket efter lite värme och barmark.

Det har väl annars inte hänt så mycket utöver det vanliga. Oskar var hemma en vecka pga förkylning. Inte den bästa veckan vi haft. Mycket bråk blir det när han är hemma för länge från dagis. Han tröttnar på att vara hemma, jag tröttnar på att ha honom hemma.
Men nu är snuvan borta.

Helgen som varit nu har jag och barnen spenderat hos mina föräldrar. Uffe har varit hemma och målat det sista taket. Det var köket som var sist ut och att vara hemma utan att kunna vara i köket (hela rummet inplastat pga målning med spruta) är helt otänkbart med 2 barn. Så vi har fått god hemlagad mat hos mormor och morfar :-)

Januari avslutas med Oskars första riktiga tandläkarbesök imorgon. Jag har lovat honom en present om han är duktig och gör som tandläkaren säger. Vi får se hur det går...

Inga kommentarer: