onsdag 12 januari 2011

Listan - dag 2

Min första kärlek

Jag tror inte jag varit riktigt kär innan december 2002. Det var då jag blev tillsammans med Uffe.
Det kanske låter tråkigt att jag inte varit kär tidigare, men om vi ska snacka om äkta kärlek så kom den i december 2002.

Första gången vi träffades var i augusti 2002. På en kräftskiva. Vi började prata och jag tyckte han var en kul och trevlig kille. Men jag tänkte väl att det blir som vanligt. Flicka möter pojke, flicka blir intresserad av pojke, pojke blir inte fullt lika intresserad av flicka, flicka vågar inte ringa.
Men icke.... Pojke ringde flicka! Pojke var intresserad! Yippie!

Sen vet jag inte riktigt vad som hände... Jag kände genast att jag var tvungen att se till att försöka behålla denna man i mitt liv.
Tydligen kände han samma sak. Yippie igen!

Så, sagt och gjort. Vi blev tillsammans, jag flyttade till Bålsta och till hans hus (Hus! Han hade redan hus! Detta var ju för bra för att vara sant!). Jag tog med mina två katter och dom fick bli sambos med Uffes katt. (Han gillade katter lika mycket som mig. Kan det bli bättre!?)

På julafton 2003 förlovade vi oss. Den 4/9 2004 gifte vi oss. Samtidigt som vi byggde ut huset och renoverade.
Vi försökte länge att få barn och efter många försök och många tårar så kom Oskar till världen den 7/11 2007.
Sen ville vi att Oskar skulle få ett syskon och Albin föddes 3/11 2010.

Nu samsas all denna kärlek till mina tre killar i mitt hjärta. Ibland så tror jag att hjärtat ska spricka av kärlek.

Jag älskar Uffe för att han är snäll, en underbar pappa, en underbar vän, humoristisk, omtänksam, lite galen, för hans vackra bruna ögon och hans härliga skratt och för att han älskar mig för den jag är.

2 kommentarer:

Annaomlivet... sa...

Vad fint du skriver!!! Jag läser verkligen om kärlek =)

ni är nog verkligen gjorda för varandra tror jag!!

Sandra sa...

Aw, va gulligt du skriver sofia. Jag får tårar i ögonen när jag läser vad du skriver om min älskade bror. Du är verkligen en toppentjej!!!.. om du inte redan visste det ;P Kunde inte önska en finare svägerska faktiskt!