onsdag 26 januari 2011

Listan - dag 16

Min första kyss

Alltså, jag blir alldeles full i skratt när jag tänker på min första kyss.
Jag tror att jag gick i mellanstadiet, men jag kommer inte ihåg exakt hur gammal jag var.
Killen hette (och heter väl fortfarande) Anders.
Vi var flera stycken som hade någon form av kalas/fest i en kvarterslokal och under kvällen så satte sig flera av oss i ett separat rum där det fanns fotöljer och soffor. Vi spelade ballader på stereon och släckte lyset.
Det var då det var tänkt att vi skulle kyssas med våra resp. pojkvänner/flickvänner.
Jag var väldigt blyg när jag var yngre. Så jag hoppades stenhårt på att Anders skulle ta första steget till kyssen. Men han var också blyg. Inte bästa kombon med två blyga 12-åringar (eller var vi 11??), så ingen vågade ta första steget. Så vi satt där och höll om varandra och lyssnade på musiken utan att något hände.

Sen blev det "halvtid" :-)
Då fick mina tjejkompisar reda på att vi inte hade kysst varandra än. Så dom, som var lite modigare än mig, sa till Anders att nu fick han skärpa sig, typ.
Ja herregud.... hahahaa.

Så när "halvtidsvilan" var över så gick vi in i rummet igen. Lyset släcktes (detta var väldigt viktigt att det var släckt, för annars var det definitivt ingen som skulle våga göra detta) och stereon sattes på igen.
Sen väntade jag på att något skulle ske och tydligen så hade Anders tagit till sig av "kritiken" för då kom första kyssen.

Jag kommer inte ihåg hur jag tyckte det var. Men unga och oerfarna som vi var så har säkert både jag och Anders blivit bättre på att kyssas sen dess. Övning ger färdighet ;-)

Inga kommentarer: