tisdag 25 januari 2011

Listan - dag 15

Mina drömmar

När man blir förälder så kommer ju många drömmar automatiskt. Jag drömmer om att mina barn ska bli lyckliga i livet. Kanske träffa någon som dom vill dela sitt liv med.
Jag drömmer om att få bli farmor någon gång. (Mormor känns ju ganska kört med 2 killar :-))
Detta känns som ganska självklara drömmar.

Men en annan dröm jag har är att någon gång, inom en snar framtid helst, kunna bo i ett stort hus med stor tomt. Då snackar jag minst 200 kvm hus och minst 3000 kvm tomt. Huset ska ligga på landet och helst nära vatten också eftersom vi bor nära vatten nu, och det är något jag vill fortsätta göra.
Jag har alltid drömt om ett sekelskiftes hus med en stor glasveranda. Huset ska vara renoverat i gammal stil men med en modern tuch.
I huset vill jag ha ett stort kök med en stor köksö. Stora rum över huvud taget. Det ska finnas ett rum som jag kan ha till mitt arbetsrum där symaskinen alltid kan stå framme och där jag kan hålla på med olika pysselprojekt utan att behöva plocka undan efter mig varje gång.
Jag vill inte ha ett större hus för att kunna möblera med mer möbler. Nej, poängen är att det ska bli luftigt och mycket yta. Inte kännas trångt.

På tomten vill jag ha ett stort växthus som ska användas till odling men också för att kunna ha middagar i. Tänk en kräftfest i växthuset en ljummen augustikväll. Eller bara att kunna sitta i växthuset sena kvällar och njuta.

Kruxet med denna dröm är att vi helst inte vill flytta från området där vi bor. Vi har som sagt nära till vatten. Båtplats och liten strand bara ca 500 m bort. Det finns många kompisar bland grannarna som är i Oskar och Albins ålder. Vi har nära till våra respektive föräldrar och syskon. Alla finns inom bara några få mils radie.

Så risken är att detta kommer förbli en dröm. Men drömma är ju inte fel och jag får väl se om den någon gång kommer gå i uppfyllelse.

Inga kommentarer: