söndag 23 januari 2011

Listan - dag 13

Den här veckan

Ja vad ska man säga. Det har varit en skitvecka faktiskt.
Jag har haft Oskar hemma hela vecka eftersom han varit rejält snorig.

Så jag har mest varit sur och arg hela veckan. Och Oskar har varit detsamma.
Så blir det alltid när han är hemma under längre period (= mer än 1 dag).
Varför kan man ju undra. Ja det är väl så att han blir trött på mamma som hela tiden måste mata Albin (som tar 100 år på sig att äta) och när han ätit så ska det bytas blöja eller tröstas.
Och när väl Albin har ätit klart och är bytt på och glad, ja då måste mamma gå på toa eller så måste vi äta. Så det blir inte så mycket Oskar-tid som Oskar önskar.

Anyhow, det har inte hänt så mycket upplyftande saker i veckan. Jag har snytit näsor hela veckan, typ 10 ggr i kvarten. Mindre kul.
Jag har varit osams med Oskar hela veckan, typ 5 ggr i kvarten.
Jag har matat Albin hela veckan, typ 1 ggn i kvarten (om slår ut tiden det tar för honom att äta under en dag).
Åsså har jag bytt blöjor 1000 ggr, tömt potta sjuttioelva ggr, lagat mat 21 ggr, handlat mat 2 ggr denna vecka, tvättat en jäkla massa tvätt, vikt en jäkla massa tvätt. Det har helt enkelt varit en ganska normal vecka i en småbarnsförälders liv.

Men, vissa skojsigheter har ändå hänt i veckan. Idag, t ex, så var jag och tränade för första gången på nästan 1 år. Jag testade Zumba och det var jätteskoj, men jobbigt också. Det blir fler gånger helt klart.

Vi har fått upp taklister i sovrummet, efter att taket har blivit färdigmålat. Det är också skoj.
Tyvärr så blev Uffe och Oskar osams femhundrasjuttioelva ggr under tiden, men men...

Nu ser jag fram emot en bättre vecka med start imorrn.
Den börjar dock med att Oskar blir hemma imorrn med. Vi ska ta en tripp till öron-näsa-hals för att kolla om Oskar har polyper. Kollade i höstas, men dom ville kolla igen efter att han fyllt 3.
Så jag håller tummarna för att vi inte blir osams så mycket imorrn och att på tisdag är allt åter till det normala, dvs dagis igen.

Tjosan!

Inga kommentarer: