fredag 18 juni 2010

Önskar jag hade tid och ork till...

... att i lugn och ro gå och titta på bäbiskläder och handla något fint första plagg till "bönan".
... att pyssla mer i trädgården. Vill fortsätta anlägga kryddlandet som jag börjat på, gallra grönsakslandet, plantera några fina krukor att ha på altanen och trappan...
... att rensa ur klädkammaren på en massa gamla kläder.
... att piffa till mig mer på mornarna. Orkar inte och har inte tid till att ens sätta på mascara innan jag åker till jobbet. Prioriterar hel och ren i första hand :)
... att hjälpa Uffe färdigställa här hemma.

Ja det är mycket jag vill göra men tiden och orken finns inte alltid. Just nu är det väl egentligen orken som inte finns till allt detta.

Idag har jag dessutom kommit på att jag vill sätta upp några skåp i hallen för förvaring av allt smått som ligger och skräpar jämt (trots att jag med jämna mellanrum försöker hålla ordning). Har insett att IKEAs kökssåp är oumbärliga i såna sammanhang.
Så nu vill jag ha tiden till att ta en tur till IKEA också :)

3 kommentarer:

Madde sa...

Ja tänk om man kunde lägga till några timmar på dygnet vad bra det skulle vara. Men sen är det ju det där med orken..känns ibland som om man skulle behöva sova lite mer oxå :)

hoppas att ni får en trevlig helg!

Kram M

Sandra sa...

Vet du en sak, Sofia? Om du fixar tiden, så kan jag hjälpa till att fixa nåt praktiskt. Men bara om du själv vill... Kram Sandra

Linda sa...

Åh vad jag håller med dig. Tänk om man kunde få både tid och ork till att bocka av en sån där punkt varje dag. Istället går tiden till mat, disk, plock, tjat etc etc och sen när man har lite tid över så har orken totalt försvunnit, osynk på tid och ork.
Kramar