torsdag 6 augusti 2009

Jobba!?... Jag??

Snart är det dags. Dags att ge sig in i verkligheten igen. Tillbaka till jobbet efter nästan 2 års föräldraledighet.

Det är inte klokt vad tiden har gått fort. Det var ju inte länge sen jag satt här hemma med en liten bäbis som bara sov och åt hela dagarna. Så känns det i alla fall.
Nu består dagarna av så mycket mer än bara äta och sova och Oskar behöver verkligen mycket, mycket mer stimulans nu. Det är dags för dagis (ok, förskola heter det...) helt enkelt. Jag tror att han kommer trivas som handen i handsken där.

Och jag tror att jag kommer trivas som handen i handsken på jobbet också. Jag hade möte med chefen igår och allt känns väldigt bra. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle längta till jobbet så pass mycket som jag gör.
Efter att vi, Oskar och jag, gått hemma tillsammans all denna tid så behöver vi vara ifrån varandra nu och skaffa lite erfarenheter på egen hand.

Nästa vecka startar inskolningen, men jag ska till jobbet redan imorrn. Mjukstartar med att jobba hela dagen imorrn. Men allvaret börjar den 26:e.

Inga kommentarer: