onsdag 12 augusti 2009

Dagis-start

Idag var första dagen på dagis för Oskar.
Han var lite putt när vi skulle åka för han ville inte sätta på sig skorna, men väl ute i bilen blev det bra, för att inte tala om när vi kom till dagis....
Jag hann med att ta av honom skorna när vi kom in, men sen så sprang han in själv... med kepan och ryggan fortfarande på :)
1 timme var vi där och den gick fort. Sen ville inte Oskar följa med hem. Jag fick övertala med att vi skulle gå ut och titta på cyklarna och mopeden på skolgården och till slut gick han med på det. Men då fanns det ju en hel skolgård att upptäcka också. Så det tog sin lilla tid innan vi kom hem :)

Nu har jag en del att fixa... ett överdrag till en kudde (till samlingen på dagis) ska sys, namna kläder och även köpa nya (han har tydligen växt en del under sommaren)...
Fram för allt så ska jag fixa rutiner. Det kommer behövas nu efter att vi gått runt och lökat hela sommaren.

2 kommentarer:

Madde sa...

Vad skönt att det gick bra, P var helt överlycklig igår över att vara tillbaka på dagis, hon ville absolut inte gå hem när jag skulle hämta henne.

Oftast är det nog att föräldrarna har mer ångest över att barnen börjar dagis än vad barnen har.

Kram kram

Hem och Lycka sa...

Hihi, vad gulligt!

kram Mia