fredag 24 juli 2009

En uppdatering

Ujujuj... nu var det ett bra tag sedan jag skrev något här.
Skäms på mig! :-)
Vad har hänt sen sist då?
Jo, det har faktiskt hänt en del. Vi har inte legat på latsidan direkt här hemma.
Grindstolpar har byggts, brädor har målats och grindar monterats ihop.
I tre dagar förra veckan var Oskar på "semester" själv hos sin farmor och farfar.
Då passade maken och jag på att jobba järnet.

Vi målade och målade och målade.....

Brädorna tycktes aldrig ta slut.
Det ska även bli altanstaket av dessa brädor,
men vi har inte kommit så längt än som att sätta upp det.
Men en STOOOR grind är på plats vid infarten till tomten och idag kom även en liten grind upp på baksidan.
Nu kan vi i lugn och ro låta Oskar vara ute själv utan att vara oroliga att han springer ut på vägen eller iväg någon annanstans där han inte ska vara.
Allt är inte helt klart med grindarna och grindstolparna, även om dom fyller sin funktion, så bilder på dom kommer när allt är klart.
Det blev som sagt väldigt mycket målande men en bra (?) sak när man målar med vit färg är att man får en gratis fransk manikyr på köpet :-)
Och vita fläckar överallt annars också (mindre bra).

När vi ändå är inne på smink och sånt måste jag berätta om en kul grej jag gjorde igår.
När jag fyllde år fick jag i present en makup-introduktion på Makeup Store.
Den var jag på igår. Sååå kul.
Fick en hel del bra tips på vad jag ska tänka på och jag blev så himla nöjd med sminkningen.
Såhär såg jag ut när jag kom hem:
Då hade det gått över 4 timmar sedan sminkningen gjordes och den var fortfarande lika fin.
Det blir väl så när man sminkas av proffs.
Det är annat när man gör det själv, ögonskugga som samlar sig i en fin rand på ögonlocket, foundation som tycks "rinna" bort mm.
Men nu ska det bli ändring på det. Har köpt på mig några bra saker som sminkösen använde på mig och jag hoppas jag hinner använda det mesta av det innan det blir gammalt.
Det är ju som bekant inte alltid man hinner/orkar sminka sig så mycket när man är småbarnsförälder.
Det var det just nu.
Godkväll!

3 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Å vad jag ler..fastnade för bilden på dig i din beskrivning..du ser verkligen lycklig ut.
Kram Lotta

Madde sa...

Skönt att hinna med en massa, å fransk manukyr gratis är aldrig fel ;).
Sminkningen blev jättefins, jag skulle oxå vilja göra något sådant någon gång. Jag får helt enkelt önska mig det i julklapp..hihi
Kram kram

Hem och Lycka sa...

En sån där sminkning skulle jag också vilja gå på, jag och en kompis sa för typ 4 år sen att vi skulle göra det. Kanske på tiden? :-D Din sminkning blev jättefin och du är jättesöt!

kram Mia