söndag 10 maj 2009

Packad o klar.

Väskorna är packade och väntar bara på att kompletteras med det sista (mobil och plånbok och sånt smått). Imorrn bitti drar vi.

Igår kväll så upptäckte jag att Oskar har ett sår på magen. Ett ytligt sånt, typ brännsår.
Det började med ett insektsbett av något slag i mitten på veckan. Han kliade sönder det och för att han inte skulle klia sönder mer så satte jag på ett plåster. Det var det dummaste jag kunde gjort. Såret vätskade och var rött och sved tydligen en hel del, av Oskars gråtande att dömma.
Ringde 1177 och rådet är bland annat att lufta så mycket som möjligt och hålla rent. Tyvärr så är också rådet att inte bada i någon pool nu när vi är borta. Vi har även nära till havet så om/när Oskar ska bada så får det bli i havet.
Just nu känns det bara piss och skit. Jag var så glad för att Oskar hann bli kvitt sin förkylning ordentligt och jag är nästan kvitt min också. Men så kommer detta istället.

Så förutom allt man brukar packa ner i resväskorna inför en solsemester så ligger där nu också sterila kompresser, sårtvätt, alsolsprit.... Allt för att se till att såret läker så bra det bara kan.
Tur är också att det finns läkarservice på vårat hotell. Känns som en extra trygghet.

Oskar har inte ont alls just nu och det verkar läka bra så det blir säkert bra. Det är bara hans oroliga mamma som är lite extra nojjig. Hade det inte varit för att vi skulle åka utomlands så skulle jag inte alls vara lika orolig.

Nåja, nog tjötat om detta. Nu håller vi tummarna för att det blir fint väder på Cypern. Prognosen inför imorrn är 21 grader och sol.

1 kommentar:

Madde sa...

Låter skönt med semester och med lite sol på magen så läker det nog fortare :) Ha en underbart skön semester så får vi ta den där daten när ni kommer hem :)
Kram kram