tisdag 24 mars 2009

Ditten och datten

Några funderingar/iaktagelser....

* Läste någonstans någongång att "städa när man har småbarn är som att skotta i snöstorm". Det stämmer! Jag kan bli GALEN på alla grejer som Oskar släpar runt överallt. Man trampar på leksaksbilar och legobitar och snubblar över böcker och någon kartong som han hittat någonstans och dragit fram. Jag undrar vart han hittar alla grejer och vart försvinner dom ibland. Här om kvällen hittade vi inte hans tandborste och tog fram en ny. I morse hittade jag den på hallgolvet, men där låg den inte när vi letade efter den förut. Ett mysterium...

* Har senaste dagarna sett reklam för en klädbutik (Gina Tricot tror jag det är) och dom visar haremsbyxor. Hallå!? Vem kom på att det skulle bli mode igen? En byxa där grenen sitter i knävecken. Får man inte skavsår vid knäna när man går? Det kan väl inte finnas någon som helt ärligt tycker att haremsbyxor är snyggt? Eller? Jag gör det inte. Om jag skulle välja det fulaste klädesplagget någonsin så kommer nog haremsbyxan på 1:a plats. Kommer faktiskt inte på något fulare just nu.

* "Vad ska vi äta ikväll?"Den ständiga frågan. Hos oss är det jag som lagar maten och jag tycker ibland att det är piss att alltid behöva komma på bra/lättlagade/nyttiga maträtter till middag. Inspirationen och matlagningslusten är verkligen på noll emellanåt. Sen, däremellan så kan jag tycka att det är jättekul och kan hitta på alla möjliga bra maträtter.
För dom tillfällen när man inte har någon inspiration så har jag hittat denna sida på nätet som kan underlätta en del.

* Har upptäckt att flera bloggar har fått nytt utseende med läckra bakrunder. Jag är inte sämre än att jag hänger på den trenden och piffar till bloggen lite. Denna bakrund heter "Vintage Garden" och kommer från The Background Fairy. Den passar nu när våren är påväg. Eller är den det....??? Har nämligen snöat en del här idag.

Tack å hej, leverpastej!

3 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Kika gärna in på min och en kompis recept blogg, finns vid sidan av min blogg. där finns lite enkla och goda vardagsrätter samt lite festligare mat. Kram

♥ Fyra årstider sa...

Håller med dig om städningen..allra helst när barnen är små..det är som tvätten..det tar aldrig slut.
Kram Lotta

Madde sa...

Idag är våren påväg så jag har promenerat i nästan 2 timmar idag, jätteskönt. Jag känner igen dilemmat med vad ska man äta, är själv inne i en svacka just nu. Kram på dig!