söndag 8 februari 2009

Söndag

Ännu en dag är snart slut.
Dagen idag har varit ganska fullspäckad. Jag var på yoga i morse, sen var vi alla tre på babysim på eftermiddagen och nu är maken borta och spelar innebandy.
Gud va hurtiga vi är :-)
Efter yogan var jag tvungen att snabbt gå in på ICA och där kunde jag bara inte motstå att handla med ett fång tulpaner hem.

Det är så härligt krispigt och vårlikt med tulpaner. Jag längtar tills mina egna tulpaner slår ut i rabatterna utanför huset. Om dom slår ut.... många av dom brukar bli tragiskt avknipsade av rådjuren innan blomman hinner slå ut. Men jag har hört att gula tulpaner ska vara bättre. Rådjuren ska tyligen inte vara så förtjusta i dom. Så alla lökar jag sätter framöver ska vara gula tulpaner och narcisser, påskliljor och gult helt enkelt.
Om jag får önska (och det får man väl) så skulle jag föredra ett jättefång med tulpaner på alla hjärtans dag istället för rosor. Bara så ni vet ;-)

Inga kommentarer: