söndag 25 januari 2009

Lycklig?

Såg på nya talkshowen "Skavlan" i fredags. Den är riktigt bra faktiskt. Intressanta gäster. I fredags hade han bland annat en kille med bland gästerna som forskade i människors lycka (dom sa iof någon annan tjusig benämning på det hela, men den minns jag inte).
Det fick mig att tänka på bloggens namn.... Lycklig fru....
Vet inte vad ni som läser tror om mig, men kanske att jag går omkring och är i ett lyckorus hela tiden. Så är inte fallet. Namnet "lycklig fru" kom till när nygift skaffade mig ett medlemsskap på Familjeliv och behövde ett alias. Då var jag lyckligt nygift = lycklig fru.
Forskaren i programmet pratade om att människor inte kan vara lyckliga längre än 3 månader i sträck. Sen är man tillbaka på ruta 1 igen. Så jag vill bara klargöra för er läsare som inte känner mig så väl att jag inte är någon konstig typ som går omkring på rosa moln hela tiden och tycker att jag är så lycklig och allt är rosaskimrande och bra och....alldeles, alldeles underbart.
Jag är deppig ibland, glad ibland, ledsen ibland, lycklig ibland, arg ibland.....

Ville bara klargöra, liksom.
Kram på er.

Inga kommentarer: