lördag 3 januari 2009

Huset

Jag tror att vi hittat en gnista igen för att fortsätta göra klart huset.
Vi har en hel del som inte är klart... Fönstersmygar och fönsterbrädor saknas i dom flesta rum, lilla toaletten ska göras klar (den är i princip ett hål i väggen), innertak ska sättas och målas, ett sovrum ska fixas klart (när vi väl fått ut all bråte därifrån)...osv, osv...
Jag skulle kunna räkna upp massor som vi har kvar att göra men detta var en del av det.
Såklart har vi mycket som faktiskt är färdigt också.
Men inte nog med att vi har så mycket som ska göras klart. Nu är vi sugna på att göra om det som varit klart några år. Har man hus har man att göra :-)
Vi vill måla om och tapetsera i vardagsrummet. Dom färger som är nu (ljusgult och grönt) gör att jag känner mig lite begränsad i färgval på textilier och annat.
Det blir mest beige, grönt och brunt.
Vilket jag i o f gillar, men jag skulle vilja ha mer rött till jul och det skär sig som det är nu.
Satt nu och surfade runt och kollade in lite tapeter.
Hittade dessa som stämmer bra överens med vad jag tänkt ska sitta på två av väggarna i vardagsrummet (dom andra två väggarna ska målas vita).
Från Boråstapeter: Ornament 8577






Från Eco: Front 5741





Från Boråstapeter: Etage 2155



Bilderna kommer från Tapetshopen.se

Passar dessutom på att ändra utseende på bloggen :-)

Inga kommentarer: