tisdag 16 september 2008

Förberedelser

Det är mycket att tänka på innan man ska åka utomlands med liten.
Det ska tvättas, skrivas packlista (så man inte glömmer något), handlas mat och blöjor och annat som ska med, fixa kattvakt mm mm.
Kattvakt är så gott som redan fixat. Snäll granne ställer upp (om hon inte ändrat sig).
Resten håller jag på med för fullt. Tvättmaskinen går ständigt. Hur mycket kläder och handdukar och lakan kan en liten familj skita ner egentligen???
Packlistan är lååång. Vi får väl se om allt får plats. Jag hoppas det för det jag skrivit ner på listan känns lika nödvändigt alltihop. Lite tvättmedel ska med, så om platsen i väskorna tryter så är det vissa klädesplagg som får stanna hemma och då är det bra med tvättmedel så man kan tvätta lite för hand om det skulle behövas.

Imorrn är planen att handla det sista inför resan och idag blir vi hemma för att tvätta det sista som behöver tvättas. Ska ta mig ut på en powerwalk senare idag också.

2 kommentarer:

Pinglan sa...

Hihi... grannen har inte ändrat sig ang. katterna. Tur det inte är så långt, jag kan nästan stoppa ner rumpan i barnvagnen och rulla mig ner till er... För kryckor var ingen vidare hit för min hand. Jösses.. hur klantig kan man bli? ;)

Anna-Lena sa...

åååååå, jag vill oxå packa en resväska.... SÅ underbart att få åka ifrån denna tidiga höst till lite sol. Man slutar aldrig undra över HUR mycket ett packning ett litet barn kräver :O)