tisdag 3 juni 2008

Pyssel.

Äntligen har jag börjat med Oskars bok. Köpte ett spiralbundet fotoalbum redan innan han föddes, för att göra en "mina första år-bok". I går kväll satte jag igång med den. Jag har jättemycket ideér nu vad det gäller dels boken, men även till att fixa/pyssla i Oskars rum.
Jag tar det i den takt jag hinner, men som vanligt när man får en massa inspiration så vill man göra allt på en gång och helst ska det vara färdigt på en gång också.

En annan sak som jag gärna vill pyssla i är trädgården. Men när ska man hinna allt man vill göra?? Jag får nästan lite ångest över att jag inte tar hand om blommorna eller att jag inte bakat en enda rabarberpaj än. Hmmm... kanske skulle sitta lite mindre framför datorn och sitta lite mer i rabatten istället... Nåja, blogga och surfa vill jag ju också göra. Det kanske blir lite mer tid till trädgården när Uffe inte jobbar som en tok längre och jag inte måste sköta hela hemmet själv.
Senaste veckorna har det nästan kännts som om jag har varit ensamstående mamma. Uffe har jag sett tidigt på morgonen och sent på kvällen. När han väl kommer hem är han ju alldeles för trött för att hjälpa till med något hushållsgöra, och det förstår jag att han är, så jag begär inte att han ska hjälpa till heller nu när han jobbar så mycket.
I söndags jobbade han dock inte sååå länge, så han hade eftermiddagen ledig. Då kändes det helt plötsligt konstigt för att han var hemma och umgicks med mig och Oskar :-)
Det ska bli sååå skönt när han jobbar mer normala veckor igen, efter sommaren typ.

Då har jag skrivit av mig lite igen. Nu ska jag försöka hinna pyssla lite igen innan Oskar vaknar.

Inga kommentarer: