torsdag 15 maj 2008

Lyckad premiär.

Oskars premiär i eget rum gick fin-fint. Han sov som vanligt och vaknade, som vanligt, kvart i 6 :-)

Just nu sover han och jag har börjat städa lite, men tar en paus nu tills han vaknar så jag inte väcker honom i onödan med dammsugaren.
Det var ett tag sedan det blev ordentligt städat och imorrn kommer mamma (Oskars mormor) hit för att vara barnvakt och då vore det lite nice att ha det någorlunda rent och fräscht tills dess.

Som sagt, imorrn har jag beställt barnvakt. Jag ska faktiskt jobba (!). Ska hjälpa Uffe på "bygget". Köket kommer nämligen idag, så imorrn ska jag börja skruva köksskåp. Det ska faktiskt bli riktigt kul att komma hemifrån och jobba lite. Känns som att jag ska ut i "vuxenvärlden" en stund.
När man går här hemma med Oskar så är man liksom i något slags barn-stadie ändå (eller hur jag ska uttrycka mig). För även om jag ofta träffar andra vuxna (jo, faktiskt :-)) så är det mest andra mammor och då blir det mest barn-prat.
Imorrn blir det "bygg-jobbar-prat". Snacka om ytterligheter :-)

Det var allt för nu.

Inga kommentarer: