lördag 3 maj 2008

Förkyld...igen.

Bacillerna verkar bara hoppa från den ena till den andra hela tiden. Först var Uffe förkyld, sen jag, sen Oskar och nu jag igen och Oskar är fortfarande lite snuvig.
Igår var jag rejält däckad med nästan 39 graders feber och ont i hela kroppen. Jag orkade bara göra det absolut nödvändigaste som att byta blöja på Oskar och mata honom. På eftermiddagen började han bli rejält uttråkad och var ganska gnällig. Tacka sjutton för det, hans mamma orkade bara ligga på golvet bredvid honom och höll på att somna med jämna mellanrum. Jag var inte världens bästa lekkompis igår.
Idag känns det dock lite bättre förutom att jag har pannknack som inte vill försvinna helt. Men vi (Oskar och jag) var till ICA på förmiddagen för att fylla på kylsåpet lite. Det ekade nästan i vårt kylskåp. Jag tror inte att det varit så tomt sen före förra sommarens semester när vi åt ur kylsåpet inför semesterresan.
Dessutom har jag satt igång en maskin med tvätt, vilket också var hög tid.

Nu sover Oskar och jag ska nog försöka få lite vila jag också innan han vaknar.

På återseende.

1 kommentar:

Theannapanna sa...

Krya på dig!! Trist att du är förkyld igen... nu får det vara stopp på ekorrhjulet.
Kram