söndag 18 maj 2008

Fredag - söndag.

Söndag idag. Uffe kör rally och blir borta hela dagen. Så Oskar och jag får roa oss själva idag. Men så är det ju nu för tiden. Hade inte Uffe kört rally så hade han jobbat och då hade vi ju varit själva ändå.

Nåväl....
I fredags jobbade jag. Hjälpte Uffe på bygget. Köket kom i torsdags så jag skruvade köksskåp för kung och fosterland i fredags. Det var faktiskt kul att jobba lite. Oskars mormor var barnvakt och det gick bra förutom att Oskar inte var van med att någon annan gav honom mat, så vid lunch hade han varit ganska grinig. Men åt gjorde han ändå (såklart, han är ju son till Uffe och mig), fast under protest.

Igår, lördag, skulle jag försöka jobba lite till och skulle då ha Oskar med till bygget. Till att börja med så fick Oskar inte ro till att sova förmiddagsluren, så jag fick ta en promenad med honom för att han skulle somna. När han väl somnade, efter att jag promenerat runt halva Bålsta (kändes det som), så kunde jag skruva ihop ett (!) köksskåp innan han vaknade.
Han var glad och utvilad, men blev rädd varje gång någon sågade (trots hörselkåpor). Så det var bara för mig att ge upp och åka hem med Oskar.
Väl hemma åt vi lunch och sen var det dags för årsmöte i tomtägarföreningen. Det var kallt och regnigt och jag frös som sjutton efter att stått där en stund. Vi har ingen lokal att vara i så vi har alltid mötena ute vid lekplatsen.
Oskar sov i vagnen under hela mötet, så han hade det varmt och gosigt där under regnskyddet och filten, men jag förfrös både tår och tuttar (ursäkta...men så var det :-))

Nu vaknade Oskar... See ya!

Inga kommentarer: