lördag 26 april 2008

Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne.

It´s springtime!
Härligt, härligt med vår.

Oskar har varit förkyld halva veckan men nu verkar det som att det börjar vara på bättringsvägen. Igår var han riktigt gnällig. Jag hann inte göra någonting annat än att underhålla honom när han var vaken. Dom korta stunder som han sov så blev det inte mycket gjort heller eftersom att jag gick ut med honom i vagnen för att han skulle kunna andas lite lättare under tiden han sov.
Vid fem-tiden badade jag Oskar och det tycker han alltid är roligt, så jag badade honom så länge det gick och så länge vattnet var någorlunda varmt fortfarande. Men när badvattnet började kännas kallt och jag var trött i armarna efter att hålla i honom så tyckte jag att det var färdigbadat. Det tyckte inte Oskar.
Så jag försökte trösta genom att göra ordning kvällsgröten. Men det var riktigt ledsamt så vi struntade i gröten och när jag lagt honom på filten på golvet för att jag skulle blanda ersättning istället, så somnade han.
Jag tänkte att säkert bara sover en liten stund, men han fortsatte att sova så jag bar in honom till hans säng istället och sen så sov han hela natten...!!!??
Han hade inte ätit sedan kl 3 på eftermiddagen, men han var tydligen för trött för att orka bry sig om att han ev. var hungrig.

Så i morse vaknade han vid kvart i 6 som vanligt och var på sitt glada humör som han brukar ha när han vaknar (hur kan man vara glad kvart i 6 när man dessutom inte ätit sedan kl 3 på em???). Uffe gick upp och bytte blöja på Oskar och gav honom mat, sen myste vi i sängen länge alla tre.

Så, livet är bra härligt ändå. Även om jag var trött på Oskars gnäll igår och även fast jag vet att Uffe har det lite kämpigt på jobbet just nu. Men, vi har ju varandra och det är allt jag behöver för att må bra.
Sen skadar det ju inte att man har goda vänner och släktingar som ställer upp när man behöver dom (jag försöker ställa upp för dom också när jag kan).

Måste bara avsluta med följande :
Jag började dammsuga nu på fm. Jag satte Oskar i bärselen och så körde jag igång dammsugaren. Gick hur bra som helst. Han var helnöjd och sa inte ett knysst (han kanske var förskräckt??? :-) ). Till slut märker jag hur han hänger med huvudet väldigt mycket åt sidan....Han hade somnat! Lilla gubben var så trött att han somnar medans jag dammsuger.

Som ni säkert förstår så har jag tagit en paus från städningen nu ;-)

Inga kommentarer: