tisdag 29 april 2008

Good morning!

Oskar vaknade halv 5 idag (???). Varför vet jag inte, men han låg och jollrade en stund för sig själv (det är så ljuvligt härligt att lyssna på) och verkade inte vara hungrig heller. Så han fick ligga där en stund medan jag låg och lyssnade på honom och samtidigt småslumrade. Men efter en stund så gick jag upp och böt blöja på honom och säkert hade han vaknat för att han gjort "nr 2". Han brukar sällan göra det på natten eller morgonen.
Så, efter lite blöjbyte så somnade han om (bredvid mig, kunde inte låta bli att gosa lite).
Vaknade sen på sin "vanliga" tid. Kvart i 6. Efter lite gos med pappa också så tyckte Oskar det var dags för frukost. Sen tillbaka till sängen och nu sover han en stund igen.

Vad händer idag då.... Jo, Uffe tycker det är dags att beställa kök till huset han bygger. Så idag bär det av till landets största möbelföretag för att beställa kök (och säkert handla lite annat smått och gott också).
Ska dessutom lämna in vår pajade dator (i en annan butik förstås). Garantin gäller fortfarande, tack och lov.

Vad hände igår då..... Jo, igår var vi (jag, Oskar, Anna & Daniel) till öppna förskolan vid Kalmar kyrka. Det var trevligt, men vi kom dit ganska sent tyvärr så det blev inget långt besök. Träffade dessutom grannen där (en annan Anna) och hennes två barn.
Vi hann med lite prat och lite mellanmål och lite sångstund innan det var dags att promenera hemmåt.

Kanske ska trycka i mig lite frukost medan Oskar sover.....

Inga kommentarer: