fredag 29 februari 2008

Stora friardagen.

Idag är det skottdagen, 29 februari. Är man tjej så får man fria denna dagen och endast denna dagen ;-)
Jag friade själv på skottdagen för 4 år sedan. Den 4:e september samma år gifte vi oss, min man och jag.
Det var ett händelserikt år må jag säga. Inte nog med att vi planerade vårat bröllop, vi byggde ut huset och renoverade också. Samtidigt som min man spikade takläkt så gjorde jag bröllopsinbjudningar. Att vi orkade! När bröllopsdagen kom så var vår bestman och tärna så snälla att låta oss byta om hemma hos dom. Annars hade nog brudklänningen fått en reva eller två av någon utstickande spik eller träflisa från reglarna i dom ofärdiga innerväggarna eller också hade jag fastnat med skorna i platonmattan, som var det enda som fanns ovanpå betongplattan i vardagsrummet.
Ja, jisses vad det såg ut hemma hos oss då.

Vår bröllopsdag är den näst bästa dagen i mitt liv. Den bästa dagen är när vår son föddes.
Bröllopsdagen var en helt underbar dag. Vädret var kanonfint. Brudbuketten underbar. Klänning vacker. Min man var sååå stilig. Sången i kyrkan var gudomlig. Maten supergod. Festen rolig..... Ja, allt var nog så bra som det bara kunde bli.

Nu blev jag lite nostalgisk :-)

Any how... Igår var Oskar och jag hem till Anna och lilla Daniel. Vi åt en jättegod lunch tillsammans (lax med ris och sås...mums!).
Var där några timmar innan det var dags att promenera hem. Fick sällskap av Anna och Daniel en bit.

Imorrn får vi förhoppningsvis hämta vår nya bil. Yippiee!!

2 kommentarer:

. sa...

Åh, vilka härliga minnen... =) Kommer också ihåg erat bröllop faktiskt! Det var jättemysigt och fint!

Tack för tipset på insmorningen! Kanske något man ska testa... =)

Skoj att era pojkar är kompisar. Tänk va skoj dom kommer ha sen, och så kan ni ha skoj samtidigt!

Milla sa...

Å bruden var jättevacker hon med! =) Och festen var rolig!

(hittade din blogg via din syster!)

vilken söt liten kille ni har förresten! =)

//sångerskan