torsdag 21 februari 2008

Rapport från veckan som gått

Hej och hå vad veckorna går fort. Har ju inte skrivit något här sen i fredags och imorrn är det fredag igen.
Vad har hänt under veckan som gått....? Jo, en stor händelse i måndags var när Oskar vände sig från rygg till mage och sen var på väg att vända runt igen. Nu får man verkligen passa honom på skötbordet.

Vi skulle varit på babymassage i måndags, men den blev tyvärr inställd. Nya friska tag på måndag och tills dess så masserar vi lite hemma.

I tisdags var Oskar och jag hem till mina föräldrar. Vi åkte dit för att prova dopklänningen som Oskar ska ha. Den dopklänningen har alla barn och barnbarn och nu även barnbarnsbarn till min mormor och morfar haft. Den första som använde dopklänningen var min mamma och nu är det hennes första barnbarn som ska döpas i den.
Det är lite häftigt tycker jag när man tänker på det.

Igår, onsdag, skulle jag och Oskar för första gången gå till öppna förskolan. Vi skulle gå hemifrån oss tillsammans med en granne och hennes lilla dotter. Promenaden tog en timme. Men döm om vår förvåning när vi kommer fram och läser lappen som sitter på dörren, "under sportlovsveckan är det ändrade tider"... Det var stängt när vi kom dit! Attans!
Det blev en liten shoppingrunda i mataffären innan vi gick hemmåt igen. Grannen skulle till BVC med sin dotter, så jag traskade hemmåt själv (ja, och Oskar såklart).
Snacka om att jag hade ont i fogarna på kvällen. Kunde knappt gå. Jag vet sen förut att jag inte ska gå så långt i ett streck, men planen var ju att få några timmars vila på öppna förskolan innan vi skulle gå hem igen, men nu blev det ingen vila alls förrän jag var hemma igen. Trött, trött, trött. Men jä**ar vad nyttig jag kände mig. Fast jag hade hellre känt mig liiite mindre nyttig om jag fått sluppit det onda efteråt.

Idag har det inte hänt så mycket. Blev en promenad efter lunch. Inte fullt så lång promenad som igår :-)
Duschade efteråt och Oskar fick bada och bli ren han också.
Just ja, var ju till centrum på förmiddagen. Till apoteket för att handla till mig (har lite klåda i dom nedre regionerna...) och in på Lindex för att titta lite. Hade rabattkuponger på 30 % på valfritt damplagg, barnplagg och underkläder. Blev en blus till mig och två bodys till Oskar (rea) och ett par byxor också till Oskar.
Åkte dessutom iväg själv nu på kvällen till ICA för att handla.
Har ju hänt ganska mycket idag när jag tänker efter.

Det var en rapport från veckan som gått. I helgen hoppas jag att vi får lite gjort hemma. I söndags fixade vi lite i köket. Vi kanske ska börja fixa lite i arbetsrummet nu i helgen. Får se vad vi tar oss för. Det är så skönt när det händer lite saker hemma. Jag som är hemma om dagarna ser ju allt som behöver göras, och det är en hel del.
Det stämmer verkligen som alla säger (och nu säger jag det också), har man hus har man alltid att göra. Speciellt när man renoverar och bygger ut som vi, då tar det (tydligen) ett tag innan man blir färdig. Lagom tills det är dags att börja renovera igen, eller? :-)

Nåja, nu är det sov-tajm. Godnatt!

Inga kommentarer: