måndag 11 februari 2008

Babymassage, del 3 + lite annat.

Ok, tredje gången gillt. Idag fick jag i alla fall massera på en docka eftersom Oskar sov när vi kom till babymassagen. Jag hann lagom massera klart och då vaknade han. Var lite grinig, men idag var det inte bara Oskar som grät. Alla barnen var mer eller mindre griniga idag.
Känns ju skönt att det inte bara är Oskar som skriker när vi är där.

Efter att vi kom hem har det varit väldigt skrikit och jag misstänker att det är på grund av magen. Misstänker, eftersom han inte kan tala om vad felet är, men han har inte bajsat ordentligt (bara små "pluttar") på fyra dagar. Dessutom äter han lite dåligt idag och har man själv magknip så brukar man inte vilja äta så mycket. Jag försöker hjälpa magen på vägen genom att stoppa in febertermometern i rumpan på honom och massera magen och gymnastisera med benen (inte samtidigt eftersom jag bara har två händer). Än så länge har det bara kommit pruttar, men vi håller tummarna för att det kommer "annat" snart.
Ursäkta allt bajsprat, men det blir väl så här för alla mammor att man blir insnöad på allt som händer (eller inte händer i detta fallet) runt sin bäbis att man i princip bara pratar om det.

Igår hälsade vi på kusinen Emil. Han är 8 månader och än så länge har väl han och Oskar inte så jättestor glädje av varandra, men vänta bara... om några månader så blir det nog "high life" när dom träffas.

Inga kommentarer: